Voeding

Havermoutkoekjes

Lekkere makkelijke koekjes, zo klaar en nog gezond ook. Heerlijk bij de koffie/thee maar ook prima als een snack voordat je gaat sporten. Bij de kringloop had ik een bakvorm gekocht voor 12 stevige koekjes. Net een mooie weekvoorraad 😉

Havermoutkoekjes

Lekker, makkelijk, snel en gezond!

Gang Snack
Bereidingstijd 10 minutes
Kooktijd 30 minutes
Totale tijd 40 minutes
x personen 12 stuks

Wat heb je nodig?

  • 2 rijpe bananen (middelgroot)
  • 100 gram havermout
  • rasp hele citroen
  • sap halve citroen of hele, naar smaak
  • 25 gram rozijnen
  • 25 gram kokosrasp
  • snuf kaneel
  • 2 eetlepels zaden/pitten mix

Hoe doe je het?

  1. Over voorverwarmen op 180 graden (hete lucht).

  2. Bananen prakken.

  3. Overige ingrediënten afwegen en bij de bananen voegen.

  4. Alles goed door elkaar roeren. Als je denkt dat het deeg wel erg nat is, nog een beetje havermout toevoegen.

  5. Van het deeg met twee lepels koekjes vormen op een met bakpapier beklede bakplaat of zoals ik heb gedaan, een bakvorm gebruiken.

  6. Koekjes ongeveer 20 minuten bakken. Bakplaat uit de oven halen, koekjes omdraaien (met twee vorken of zo), de oven op 150 graden zetten en nog 10 minuten afbakken. Aan de buitenkant zijn ze wel krokant, aan de binnenkant blijven ze een beetje zacht. Goed af laten koelen en in een luchtdicht bakje bewaren in de ijskast.

    Eet smakelijk!